En ruta per la Bretanya francesa, i seguint les intruccions d'una fantàstica guia de la serie TresD de Anaya, vam anar a parar a la bonica ciutat mitjeval de Dinan.
Entre els seus carrerons del casc antic, tot just davant d'un dels edificis de Dinan més àntics, hi ha una petita creperia on es pot degustar uns plats clàssics bretons, les galettes i les crêpes.
13 taules es tot el que pot oferir en espai aquest restaurant, on la carta es molt àmplia i variada donades les combinacions que permet aquesta plat, on la base es la propia galette (normalment associada a la de blat integral i salada) o crêpe (associada a la de blat comú i amb farciment dolç).
De primer, una galette salada, i de segon, una crêpe dolça son el menú freqüent en aquest establiment. La sencillesa d'una galette salada amb pernil, formatge i ou, supera les espectatives del comensal. I en l'apartat de les crêpes dolces, la nata que acompanya es una de les millors que he arribat a tastar (cremosa i dolça com cap).
Es un bon lloc per iniciar el tast de la sidra, beguda que es bastant diferent que la dels nostres companys d'Asturies, essent més escumosa (com una cervesa lleugera) i lleugerament més àcida. Recomano la sidra artesana P'tit Fauset (brut), que podeu tastar en aquest local o en d'altres que tinguin cert nivell de qualitat.
Tracte exquisit, menjar de primera i preu raonable. Son les tres característiques d'un bon restaurant, en la meva opinió, i aquestes tres les acompleix plenament la Crêperie Ahna de Dinan.
DADES DEL RESTAURANT:
Nom: Crêperie Ahna
Adreça: 7, rue de la poissonnerie - 22100 - Dinan (França) (Link a GoogleMaps)
Telèfon: 02 96 39 09 13
Web: http://creperie-ahna.blogspirit.com
Tipus de cuina: crêpes bretones
Preu: Un àpat a la carta pot suposar uns 15-18 € per cap com a molt.
Bon profit!!
25 abril 2007
27 febrero 2007
Nakhla
Aquest cop ens desplacem a Sant Cugat, per poder tastar una mica de la cultura gastronòmica dels nostres veins del sud, de més enllà del Mediterrani, els marroquins.
Nakhla es un petit restaurant on es pot sopar o dinar les clàssiques pizzes de la cuina italiana, però si volem anar més enllà de la cuina mediterrània podem fer un petit viatge pel bon gust i el bon menjar del Marroc casolà, sense gaires pretencions, amb una decoració lleugerament àrab.
La carta es força àmplia, on podem degustar carns en kebab, couscous cuinat amb diversos ingredients, que poden anar des de les verdures fins a la vedella i el pollastre, b'stela (típica empanada marroquí amb carn de xai o pollastre), estofats en tajin, etc. Potser amb picar quelcom de primer i fent un plat fort de cous-cous tinguem prou els més afamats.
Carta de vins no en tenen propiament dita, però sempre per la nevera tenen alguns blancs de Rueda que poden refrescar aquests plats sencills però gustosos.
Per fer postres, l'acompanyament es esencialment el té verd amb menta, tota una delicia per relaxar un àpat de sabors lleugerament foranis i curiosament propers.
DADES DEL RESTAURANT:
Nom: Nakhla
Adreça: Carrer Sabadell, 9 - Sant Cugat del Vallés (Link a GoogleMaps)
Telèfon: 93 674 5871
Tipus de cuina: marroquí
Preu: Un àpat a la cart pot suposar uns 20 € per cap com a molt.
Bon profit!!
Nakhla es un petit restaurant on es pot sopar o dinar les clàssiques pizzes de la cuina italiana, però si volem anar més enllà de la cuina mediterrània podem fer un petit viatge pel bon gust i el bon menjar del Marroc casolà, sense gaires pretencions, amb una decoració lleugerament àrab.
La carta es força àmplia, on podem degustar carns en kebab, couscous cuinat amb diversos ingredients, que poden anar des de les verdures fins a la vedella i el pollastre, b'stela (típica empanada marroquí amb carn de xai o pollastre), estofats en tajin, etc. Potser amb picar quelcom de primer i fent un plat fort de cous-cous tinguem prou els més afamats.
Carta de vins no en tenen propiament dita, però sempre per la nevera tenen alguns blancs de Rueda que poden refrescar aquests plats sencills però gustosos.
Per fer postres, l'acompanyament es esencialment el té verd amb menta, tota una delicia per relaxar un àpat de sabors lleugerament foranis i curiosament propers.
DADES DEL RESTAURANT:
Nom: Nakhla
Adreça: Carrer Sabadell, 9 - Sant Cugat del Vallés (Link a GoogleMaps)
Telèfon: 93 674 5871
Tipus de cuina: marroquí
Preu: Un àpat a la cart pot suposar uns 20 € per cap com a molt.
Bon profit!!
05 febrero 2007
O Chispa
A l'avinguda de Catalunya a l'Hospitalet de Llobregat, molt a prop de la parada de metro de Florida, trobem una petita joia del mon dels restaurants gallegs.
O Chispa es un petit lloc on podem dinar, sopar o simplement picotejar a la barra els petits i els grans plats de la cuina gallega a uns preus més que raonables. El seu èxit es fa notar en les llargues cues que hi ha al cap de setmana per poder ocupar taula, que no pot ser reservada amb antel·lació.
Per fer entrar la gana ,el menjar no pot ser altre que els clàssics de la cuina gallega: pop a la feira, lacon, pebrots del Padron, xoricets al vi, ... tot exquisit.
Continuar amb uns segons espectaculars es fàcil en aquest restaurant, un plat sencill com el codillo de porc servit amb els tradicionals cachelos desmonten al més gula. Però no cal oblidar altres plats com el bacallà i els xuletons de vedella gallega, contundents i deliciosos.
Cada dia, arriba un vol desde Galicia amb el pa delicios que acompanya els àpats en aquest restaurant, junt amb el vi tèrbol que entra de masses bones maneres i no es d'extranyar que al final el nombre d'ampolles consumides sigui igual al nombre de comensals bebedors.
Dels postres no es pot esperar menys del que s'ha acabat escollint d'entrants i segons. La tarta de Santiago, o de formatge (completament de formatge), acompanyada de una copeta de Meus Amores, o el codony amb tetilla.
I per rematar, un xupito d'orujo (blanc o d'herves) o crema d'orujo, que així de ben segur que paim bé, el copiós àpat que ben segur que disfrutareu en aquest lloc.
No admeten reserves, ni pagar amb targeta.
DADES DEL RESTAURANT:
Nom: O Chispa
Adreça: Avinguda Catalunya, 93 - L'Hospitalet de Llobregat
Telèfon: 93 449 4392
Tipus de cuina: gallega
Preu: Es pot sopar per uns 20-25 € per cap. No admeten pagaments amb targeta.
Bon profit!!
O Chispa es un petit lloc on podem dinar, sopar o simplement picotejar a la barra els petits i els grans plats de la cuina gallega a uns preus més que raonables. El seu èxit es fa notar en les llargues cues que hi ha al cap de setmana per poder ocupar taula, que no pot ser reservada amb antel·lació.
Per fer entrar la gana ,el menjar no pot ser altre que els clàssics de la cuina gallega: pop a la feira, lacon, pebrots del Padron, xoricets al vi, ... tot exquisit.
Continuar amb uns segons espectaculars es fàcil en aquest restaurant, un plat sencill com el codillo de porc servit amb els tradicionals cachelos desmonten al més gula. Però no cal oblidar altres plats com el bacallà i els xuletons de vedella gallega, contundents i deliciosos.
Cada dia, arriba un vol desde Galicia amb el pa delicios que acompanya els àpats en aquest restaurant, junt amb el vi tèrbol que entra de masses bones maneres i no es d'extranyar que al final el nombre d'ampolles consumides sigui igual al nombre de comensals bebedors.
Dels postres no es pot esperar menys del que s'ha acabat escollint d'entrants i segons. La tarta de Santiago, o de formatge (completament de formatge), acompanyada de una copeta de Meus Amores, o el codony amb tetilla.
I per rematar, un xupito d'orujo (blanc o d'herves) o crema d'orujo, que així de ben segur que paim bé, el copiós àpat que ben segur que disfrutareu en aquest lloc.
No admeten reserves, ni pagar amb targeta.
DADES DEL RESTAURANT:
Nom: O Chispa
Adreça: Avinguda Catalunya, 93 - L'Hospitalet de Llobregat
Telèfon: 93 449 4392
Tipus de cuina: gallega
Preu: Es pot sopar per uns 20-25 € per cap. No admeten pagaments amb targeta.
Bon profit!!
05 octubre 2006
Shanghai
Anem més enllà de la simple zona alta de Barcelona, cap al carrer Mandri per sobre de Mitre. Allà tenim un dels millors (i també car) restaurants xinesos d'aquesta ciutat.
Josep María, d'origen xinés, es qui controla que el client quedi content tant del servei com dels plats. La seva preocupació per la combinació de la cuinar oriental amb la cultura gastronòmica mediterrània queda palesa en cadascun dels plats que proposa tant en la carta del restaurant com en el menú degustació. Un altre aspecte interessant és el seu constant interés pels vins i el maridatge, fet curiós tenint en compte que el menjar oriental no ha estat de forma usual a aquests temes.
La decoració té certes notes de restaurant xinès clàssic, però no arriba al nivell d'excès que acostumen a mostrar-nos els seus homòlegs de qualitat inferior.
La carta de plats es força variada on destaquen els de més pur estil xinès com el Pato Pekin (que és la seva especialitat, molt recomanable, a pesar del preu), els tallarins tres delicies, vedella amb bambú, etc. En la visita que vam fer vam optar pel menú degustació (oscila els 48 € per cap aproximadament) on en Josep María va sel·leccionar uns plats un cop vam escollir el vi, un Fransola de Torres (excellent!!). Vieiras amb bolets, espinacs, tirabeques amb gambes (un plat molt car per la materia primera, tirabeques impossibles de trobar i gambes de Palamos que comencen a ser difícils de capturar), etc.
L'únic problema que podem comentar dels vins es l'elevat preu que tenen en carta comparat amb bodega, però que no es distancien dels que ens tenen acostumats molts restaurants amb el preu per cobert de 50 €. Un exemple seria el motl recomanable Pago de los Capellanes Crianza que encara no he descobert cap lloc que el serveixin per menys de 26 € l'ampolla.
Els plats no eren gens pesats, ni oliosos, ni greixossos, fet que, pel meu gust, es l'ideal.
De postres, no vam poder gaudir del que ens hagués agradat i que si encara queda un racó a la panxa fan despertar la gana llaminera, però no era el nostre cas un cop tastats els 7 plats que composaven el menú degustació. Ens vam decantar pel mango (servit de forma molt curiosa) i el seu gelat d'aquesta fruita que era prou bo.
DADES DEL RESTAURANT:
Nom: Shanghai
Adreça: Carrer Bisbe Sivilla, 48 - Barcelona
Telèfon: 93 211 87 91
Tipus de cuina: xinesa, d'autor
Preu: Es pot sopar per uns 30-40 € per cap sense comptar el vi. Menú degustació de 48 € per persona sense postres ni beguda.
Bon profit!!
Josep María, d'origen xinés, es qui controla que el client quedi content tant del servei com dels plats. La seva preocupació per la combinació de la cuinar oriental amb la cultura gastronòmica mediterrània queda palesa en cadascun dels plats que proposa tant en la carta del restaurant com en el menú degustació. Un altre aspecte interessant és el seu constant interés pels vins i el maridatge, fet curiós tenint en compte que el menjar oriental no ha estat de forma usual a aquests temes.
La decoració té certes notes de restaurant xinès clàssic, però no arriba al nivell d'excès que acostumen a mostrar-nos els seus homòlegs de qualitat inferior.
La carta de plats es força variada on destaquen els de més pur estil xinès com el Pato Pekin (que és la seva especialitat, molt recomanable, a pesar del preu), els tallarins tres delicies, vedella amb bambú, etc. En la visita que vam fer vam optar pel menú degustació (oscila els 48 € per cap aproximadament) on en Josep María va sel·leccionar uns plats un cop vam escollir el vi, un Fransola de Torres (excellent!!). Vieiras amb bolets, espinacs, tirabeques amb gambes (un plat molt car per la materia primera, tirabeques impossibles de trobar i gambes de Palamos que comencen a ser difícils de capturar), etc.
L'únic problema que podem comentar dels vins es l'elevat preu que tenen en carta comparat amb bodega, però que no es distancien dels que ens tenen acostumats molts restaurants amb el preu per cobert de 50 €. Un exemple seria el motl recomanable Pago de los Capellanes Crianza que encara no he descobert cap lloc que el serveixin per menys de 26 € l'ampolla.
Els plats no eren gens pesats, ni oliosos, ni greixossos, fet que, pel meu gust, es l'ideal.
De postres, no vam poder gaudir del que ens hagués agradat i que si encara queda un racó a la panxa fan despertar la gana llaminera, però no era el nostre cas un cop tastats els 7 plats que composaven el menú degustació. Ens vam decantar pel mango (servit de forma molt curiosa) i el seu gelat d'aquesta fruita que era prou bo.
DADES DEL RESTAURANT:
Nom: Shanghai
Adreça: Carrer Bisbe Sivilla, 48 - Barcelona
Telèfon: 93 211 87 91
Tipus de cuina: xinesa, d'autor
Preu: Es pot sopar per uns 30-40 € per cap sense comptar el vi. Menú degustació de 48 € per persona sense postres ni beguda.
Bon profit!!
Suscribirse a:
Entradas (Atom)